آشپزی رستیناآشپزی رستینا، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

آشپزی برای مامان نی نی ها

بامیه

1392/7/1 16:09
1,963 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم برای خمیر :

آب                                 یک پیمانه

کره                                50 گرم

شکر                              دو قاشق سوپخوری

زعفران دم کرده                 یک قاشق چایخوری

آرد                                 100 گرم

تخم مرغ                           دو عدد

 

مواد لازم شربت :

شکر                               دوپیمانه

آب                                  یک پیمانه

گلاب                               یک دوم پیمانه

جوهر لیمو                         نوک قاشق چایخوری

زعفران دم کرده                  یک قاشق سوپخوری

 

طرزتهیه :

آب شکر و کره را داخل ظرف مناسبی ریخته و روی شعله قرار دهید تا کره و شکر ذوب شود سپس محلول زعفران را اضافه کرده و اجازه دهید تا مواد به جوش آید . پس از جوش آمدن ، آرد را یک مرتبه اضافه کرده و تند هم بزنید تا خمیر جمع شود و به یک طرف ظرف برود و خمیر آب نداشته باشد .

۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩

خمیر آماده شده

 خمیر را کنار بگذارید تا خنک شود سپس تخم مرغ ها را دانه دانه به خورد خمیر بدهید و با همزن دور کند مخلوط کنید . _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_huevo Blancoمواد آماده را داخل قیف با ماسوره شکوفه بزرگ ریخته و روغن مخصوص سرخ کردنی را داغ کرده و مواد را به اندازه دلخواه از قیف خارج کرده و با نوک چاقوی چرب شده از ماسوره جدا کرده و داخل روغن داغ انداخته و مرتب بامیه ها را داخل روغن زیر و رو کنید تا کاملاً سرخ شده و به رنگ قهوه ای روشن درآید

بامیه ها درحال سرخ شدن

سپس با کفگیر از روغن خارج کرده و داخل شهد ولرم غلیظ انداخته و پس از دو تا سه دقیقه از شهد خارج کنید .

بامیه ها در شهد

 

طرز تهیه شربت :

آب و شکر را مخلوط کرده و روی شعله ملایم قرارداده ، مرتب هم بزنید تا شکر حل شده و به جوش آید سپس گلاب و زعفران غلیظ را اضافه کرده و پس از غلیظ شدن شربت ، جوهر لیمو را اضافه کرده و هم بزنید تا حل شود سپس شعله را خاموش کرده و شربت را کنار بگذارید تا خنک شود.

 

نکته :

* بامیه ای که در منزل آماده می شود سالم تر بوده و تهیه آن بسیار آسان است و با رعایت نکات مربوطه بامیه ای ترد و خوشمزه خواهید داشت .

* اگر بامیه را به مقدار زیاد آماده می کنید ، روغن سرخ کردن را زود عوض کنید تا روغن تغییر رنگ نداده و باعث زود تیره شدن بامیه نشده و از سلامت بامیه ها مطمئن شوید.

* مرحله اول آماده کردن بامیه که روی شعله آماده می شود به داغ زدن معروف بوده و مدت زمانی که مواد روی شعله می ماند بسیار مهم بوده و باید دقت کنید که لحظه جوش آمدن آب را ببینید و بلافاصله آرد را اضافه کنید . زیاد جوش زدن آب باعث تبخیر آب شده و خشکی خمیر را باعث می شود .

* شهد مورد استفاده برای بامیه ، زولبیا و گوش فیل باید غلیظ تر از شهد مورد استفاده در باقلوا باشد . شهد رقیق باعث نرم شدن شیرینی می شود . همین طور داغ بودن شهد نیز باعث نرم شدن می شود و تردی شیرینی را از بین می برد . بهتر است شهد خنک باشد و بامیه ها را به صورت داغ داخل شربت بریزد و اگر دوست ندارید که زولبیا و بامیه شما بیش از اندازه شیرین شود زود از شربت خارج کنید تا شیرینی ملایمی داشته باشد .

بامیه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)